آنچه در این مقاله می خوانید
    مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشت و صنعت نوین چوب خوزستان

    در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور، طرح کاشت 80 میلیون اصله نهال نیز در سطح استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت و گروه صنعتی نوین چوب خوزستان هم برحسب وظیفه شناسی و کمک به حفظ محیط زیست در سطح استان و کشور، در این پویش شرکت کرده و به برگزاری مراسم کاشت نهال با هدف تداوم آن پرداخت.

    این مراسم که با حضور استاندار محترم خوزستان، جناب آقای علی اکبر حسینی محراب و رئیس منابع طبیعی استان و هیات های همراه و جمعی از خبرنگاران در کشت و صنعت گروه صنعتی نوین چوب برگزار شد، با خیر مقدم آقای علی حمدانی به مهمانان آغاز و با سخنرانی استاندار خوزستان ادامه پیدا کرد.

     

    سخنرانی علی حمدانی در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال

     

    علی حمدانی مدیرعامل گروه صنعتی نوین چوب خوزستان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان محترم گفتند:

    نهالستان نوین چوب را سال 1397 تحویل گرفتیم و با نهالستان فعلی بسیار متفاوت بود.

    670 هکتار عرصه که چهل سال به حال خود رها شده بود. اما اکنون منبع درآمد افراد زیادیست و بهره برداری‌ها مختلفی از آن میشود.

    از سال گذشته با کشاورزان وارد قرارداد خرید تضمینی چوب شدیم، که در این طرح 3 میلیون نهال رایگان با ضمانت خرید چوب به آنها اهدا شد.

    در حال حاضر کارخانه ام دی اف خام نوین چوب روزانه 650 الی 700 تن چوب مصرف میکند که برای تامین آن به تقریبا 20 هزار هکتار زمین نیاز است. بنابراین طرح خرید تضمینی چوب توانست نتایج قابل توجهی در تامین این مقدار را برایمان رقم بزند.

    اکنون در صدد راه اندازی دومین خط تولید ام دی اف با ظرفیت دو برابر، یعنی معادل 1400 تن هستیم و هدف ما تامین مواد اولیه خودمان است، یعنی تامین روزانه 2000 تن چوب به منظور تولید ام دی اف، که در پی آن از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری میشود.

    در گذشته ماهی 10 میلیون دلار بابت واردات mdf خارج میشد ولی امروز و با راه‌اندازی کارخانه تولید ام دی اف خام نوین چوب 60 درصد آن حفظ میشود.

    در گذشته از کشورهای خارجی ام دی اف وارد میکردیم ولی اکنون خدا را شاکریم که توانسته‌ایم به 15 کشور خارجی محصولات خودمان را صادر کنیم.

     

    سخنرانی استاندار خوزستان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال

     

    پس از صحبتهای مدیرعامل نوین چوب، استاندار محترم، آقای علی اکبر حسینی محراب نیز در این مراسم سخنرانی کرده و فرمودند:

    در استان خوزستان به دلیل صنعتی بودن بخش وسیعی از استان، اندکی قصور در بحث محیط زیست داشته‌ایم اما امیدوارم با حرکتی که دولت در بحث کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده است، بتوانیم در استان به نحو مطلوبی عمل کنیم.

    ما باید فرهنگ کار در بحث زراعت چوب و کاشت درخت را در میان  فرزندانمان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و مردم به وجود آوریم و این وظیفه ی دینی ماست که موظف به انجامش هستیم.

    هدف ما طی چهار سال آینده کاشت نهال در ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان است که امسال ۷۵ هزار هکتار از آن با همت و همکاری مردم و مسئولین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی کاشت میشود.

    در این زمینه کشاورزان باید با هدایت بخش صنعتی که در این حوزه تجربه و نیاز دارند، کار کشت نهال و زراعت چوب را پیش ببرند زیرا با توجه به فعالیت کارخانه‌های چوب در استان و تولیدات مختلف آن‌ها در حوزه چوب، MDF، کاغذ و... می‌توانیم از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کنیم.

    ما در گذشته ناچار به واردات بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کاغذ به کشور بودیم و خوزستان هم در زمینه چوب و صنایع چوبی حرفی برای گفتن نداشت، اما اکنون پیش قراول کار شده است و امروز به عنوان دومین استان کشور در این حوزه گام بر می‌دارد.

    امیدواریم با توجه به کاشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان طی چهار سال آینده، برای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب در استان فعال شود و بتوانیم در همه ابعاد این کار را پیش ببریم. در کمترین حالت هر هکتار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بهترین حالت هر هکتار زراعت چوب حدود ۵ میلیارد تومان سود دارد.

     

    استاندار خوزستان و علی حمدانی در مراسم کاشت نهال

     

    مدیرکل منابع طبیعی استان، جناب آقای موسویان نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند و گفتند:

    طرح نهال کاری پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور امروز در خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و این طرح برای استان خوزستان برای چهار سال و در مساحتی حدود ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار اجرایی می‌شود.

    قرار است در طی این ۴ سال ۳۲۰ میلیون درخت در خوزستان تولید و کاشته شود که زمینه اشتغال ده‌ها هزار نفر از مردم و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان و همچنین مردم روستاها و دیگر گروه‌های هدف را فراهم خواهد کرد.

    از مزایای این طرح میتوان به کاهش دمای هوای استان، باروری طبیعی ابر، ترسیب کربن و کنترل و مهار ریزگرد، بیابان زدایی و خلق ثروت، درآمد ثابت و پایدار و ایجاد اشتغال برای مردم خوزستان اشاره کرد.

     

    حسینی محراب و موسویان در حال کاشت نهال

     

    مهمانان محترم پس از این مراسم، از کارخانجات تولید ام دی اف، تولید ورق های هایگلاس، ملامینه، صفحات کابینت و ... بازدید به عمل آوردند.

     

    استاندار خوزستان در نوین چوب خوزستان

     

    طرح کاشت 1 تریلیون (هزار میلیارد) اصله درخت تا سال 2030 یک طرح جهانی است که بدلیل نگرانی های بوجود آمده از حذف بی رویه درختان از محیط زیست و پیامدهای اقلیمی و زیست محیطی ناگواری که در پی دارد بوجود آمده است. کشورهای مختلف در سطح دنیا در راستای تحقق این هدف سهم خود را در کاشت درخت و تحقق این طرح اعلام کردند. کشور عزیزمان ایران نیز هدف و سهم خود را کاشت یک میلیارد عرصه درخت طی 4 سال (تا سال 1406) اعلام نموده است.

    امید است که گروه صنعتی نوین چوب خوزستان نیز بتواند با عزمی راسخ به این هدف جهانی کمک کرده و سهم خود را در راستای حفظ و احیای محیط زیست به خوبی ایفا کند.

     

    بازدید حسینی محراب و هیات همراه از نوین چوب خوزستان

    بازدید استاندار خوزستان از کارخانه هایگلاس نوین چوببازدید استاندار خوزستان آقای حسینی محراب از نوین چوببازدید استاندار خوزستان و هیات همراه و علی حمدانی از نوین چوب خوزستانبازدید حسنی محراب استاندار خوزستان از کارخانجان نوین چوب خوزستان

    بازدید استاندار خوزستان و رییس منابع طبیعی استان از نوین چوب خوزستان

    حسینی محراب و علی حمدانی در نوین چوب خوزستان

     

    comments

    آخرین مقالات

    تجلیل از پرسنل آزمایشگاه گروه صنعتی نوین چوب خوزستان

    تجلیل از پرسنل آزمایشگاه گروه صنعتی نوین چوب خوزستان

    اطلاعات بیشتر
     اولین کنگره ملی اقتصاد دانش بنیان و توسعه کارآفرینی

    اولین کنگره ملی اقتصاد دانش بنیان و توسعه کارآفرینی

    اطلاعات بیشتر
    دومین دوره مسابقات فوتسال جام نوین چوب خوزستان برگزار شد

    دومین دوره مسابقات فوتسال جام نوین چوب خوزستان برگزار شد

    اطلاعات بیشتر

    محصولات جدید

    اخبار و رویدادهای مرتبط